Korzystanie ze stron w sieci stanowi dzisiaj standard. Kto w inny sposób decyduje się na znalezienie niezbędnych mu produktów czy też usług? Warto zatem założyć odpowiednią stronę www, która będzie serwisem idealnie pasującym do naszych potrzeb i preferencji. Musi być to strona doskonale dopasowana dokładnie do naszej grupy docelowej i oczywiście do charakteru naszych produktów czy też usług, jakie proponujemy klientom. Warto jednakże, zanim zdecydujemy się zlecić wykonanie prac programistom czy agencji reklamowej, dowiedzieć się z jakiego zakresu serwisów internetowych możemy w ogóle korzystać. Warto zatem w tym celu poznać szeroki zakres owych stron. Po pierwsze, za zupełnie podstawowe, niewymagające na chwilę obecną ani zbyt dużej fatygi, ani tym bardziej czasu czy też wysokiego nakładu finansowego są wizytówki.
To jest bardzo prosty, nieskomplikowany rodzaj strony internetowej, jaka jest formą reklamową. Na niej nie ma jednakże zbyt obszernych danych. Występują tylko niezbędne zupełnie informacje takie jak na przykład dotyczące kontaktu z daną firmą, danych osobowych właściciela czy prezesa, numery kontaktowe, adresy. W zasadzie na tym koniec. To coś na wzór współczesnego wpisu – kiedyś była to prestiżowa reklama, pozwalająca na dotarcie do szerokiego grona odbiorców. Jest to w zasadzie tylko po to, aby zainteresować internautę, że ktoś taki jak my istniejemy. Nie ma ten rodzaj wizytówek elektronicznych niestety zbyt dużych wydźwięków wizerunków.
Korzyści akuratnie w tejże materii są dość niewielkie. Wszystko z tego względu, że strona jest bardzo prosta, mało rozbudowana i co istotne nie ma na niej wyczerpujących informacji. Raczej bardziej prawdopodobne, że nasz konsument, nawet gdy my z naszą wizytówką mamy w ofercie interesujące go produkty, wybierze dokładnie ten rodzaj oferty, jaka zostanie mu przejrzyście i ciekawie zaprezentowana na stronie internetowej mocno rozbudowanej, konkurencyjnego podmiotu. Kolejnym rodzajem strony www jest folder. To jest coś na wzór prezentacji firmowej w formie multimedialnej. Cechuje się bogatą oprawą graficzną. To interesująca forma zastępcza za klasyczne katalogi. Do tego warto również wspomnieć o serwisach. Są to bazy danych, bardzo mocno z reguły rozbudowane, jakie mają podstrony, a na nich liczne informacje odnośnie działalności, oferty itd.
konkretów podmiotu gospodarczego. Nie zapominajmy też o tym, że tak świetnie zaprojektowane bazy danych, idealnie współgrają dzięki systemom CMS, w jakie bardzo często są wyposażone. Warto także wspomnieć o vortalach a także portalach. Różnica pomiędzy nimi jest następująca – vortale to tak zwane portale wertykalne, podczas gdy portale to serwisy horyzontalne.